Regen?

5 maart 2018 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

5 maart 2018

Blauwe dwergpinguin

Toen ik gisterenavond zat te schrijven regende het pijpenstelen, dat had ik toch wel vergeten erbij te schrijven. Slechte voorspellingen voor de komende 2 dagen. Maar de goden zijn ons goed gezind. ’s Morgens was het weer prachtig blauw met een goede temperatuur. Dus de wandelschoenen en aan de wande. Mooie tocht gelopen naar Hooker lake aan de Hooker gletsjer met Mount Cook op de achtergrond. In Hooker Lake toch maar niet gezwommen, ijsschotsen in het water; brrrr.

Na de wandeling weer verder getrokken richting de oostkust, Oamaru. Onderweg een tussenstop gemaakt bij Lake Pukaki. Bij gebrek aan een douche op de camping lekker in het koude water van dit meer opgefrist.

Opvallende kleur hebben de meren in deze regio. Een aparte groen-blauwe kleur. Verder richting het oosten hebben de meren de meer bekende waterkleur.

Aangekomen in Oamaru, eens kijken of we hier Pinguïns kunnen spotten. De kleinste pinguïn komt hier voor, dus maar eens gaan zoeken.

De blauwe dwerg pinguïn hebben we inderdaad gezien. Deze plek wordt gerund door een organisatie die ervoor zorgen dat 's avonds de plek verlicht is waar de pinguïns aan land komen. We waren alleen niet de enigen. Hele busladingen Japanners waren er ook. Wat kunnen die mensen herrie maken, zelfs als er gevraagd is stil te zijn. Helaas geen foto's mogen maken.

Vanavond ook weer regen, maar weer kijken wat de dag van morgen ons brengt.

1. Joris:
    6 maart 2018
    Kei mooi 🐧 🐧
  2. Helma olijslagers:
    8 maart 2018
    Hoi Globetrotters,

Als ik jullie verhalen lees krijg ik heimwee!
    En komen jullie wel uit met jullie camper, is deze groot genoeg ?
    Geniet er goed van en een paar druppeltjes kan de pret niet drukken, hé!!

groetjes
    helma
  3. Chris en Hetty:
    10 maart 2018
    Hoi helma, die paar druppeltjes zijn zeker geen probleem. Ondertussen hebben we stralend weer. Zelfs in Milford Sound waar het 200 dagen per jaar regent hadden we een strakblauwe lucht. Campertje is groot genoeg, we houden het samen wel een paar weken uit. 😄