7 maart 2018

7 maart 2018 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Koningsalbatros

6 maart 2018

De ochtend weer grijs begonnen. Oamaru bezocht, de gerestaureerde havenwijk. Veel oude panden die opgeknapt zijn en omgetoverd tot galerieën, tweedehands winkeltjes en lunch/koffierooms. Die koffie hebben we uiteraard geprobeerd. Helaas weer stromende regen en gevlucht naar ons busje. De kustweg vervolgd naar het Zuiden. Onderweg even gestopt bij de Mouraki Boulders. Bijzonder gesteente dat al heel lang hier op het strand ligt. In de regen weer verder naar Dunedin. Ondanks het mooie station deed de stad ons verder een beetje grijs en grauw aan, maar dat kan ook door het slechte weer komen.

Vanuit Dunedin over een mooie bochtige kustweg verder gereden naar de kolonie van de Koningsalbatrossen. Mooie vogels, maar lastig te fotograferen. Maar dit wel bij droog weer kunnen bekijken. Terug naar Dunedin alwaar het wederom regende. Zal wel met de Schotse invloeden te maken hebben.

De bedoeling was om in Dunedin te overnachten. Na enige discussie besloten om door te rijden via de grote weg richting Zuid-west. Of……toch maar niet. Uiteindelijk de mooie kustweg genomen naar het zuiden. Uiteindelijk kwamen we terecht in het gebied Catlins waar we een prachtige camping vonden aan het strand. Zowat met de wielen in de grote oceaan in het uiterste zuiden van Nieuw Zeeland. En zowaar……..de zon begint te schijnen. Toch wel een beetje koud hier, maar met 2 truien, jas en muts is het goed te doen. Zomer is het hier toch? Het lijkt wel wintersport…….

Een mooie ochtend vandaag, prachtige zonsopkomst over het water heen. Weer op tijd op pad om de watervallen hier in de buurt te bekijken en weer verder langs de zuidelijke kustweg. Onderweg veel mooie uitzichten over de kustlijn en de bergen. Verschillende roofvogels kruisten ons pad. Ons kamp opgeslagen aan het eind van de dag in Te Anau, de poort naar de fjorden. De komende dagen veel wandelen, glimwormen bezoeken en een boottocht vanuit de fjorden naar de oceaan. Misschien kunnen we nog wat dolfijnen, zeehonden en ander wild spotten.

Aangezien we de komende dagen richting Milfor Sound trekken zijn we helemaal offline. Geen telefoon, geen wifi, geen 4G netwerk. Dat lijkt wel op vroeger 😊

Dus tot over een paar dagen, wordt vervolgd.