Start van de reis

4 maart 2018 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

Lake Tekapo

2 maart 2018

Na een goede vlucht eindelijk aangekomen in Christchurch, Nieuw Zeeland. Eindelijk, omdat na bijna een jaar geleden deze vluchten te gebben geboekt dit best lang geduurd heeft. Maar we zijn er. Al leek het wat langer te duren dan de bedoeling was. Na 1 ½ uur vertraging in Amsterdam leken we onze aansluiting te gaan missen in Singapore, dus dat was een niet heel goed begin. Maar we hebben vakantie dus geen stress. Beetje krap gepland ook met een overstaptijd van een uur. Gelukkig heeft het vliegtuig in Singapore op ons gewacht. 😊  En weer snel door naar Sydney, met ook weer een korte overstaptijd van 2 uur. Dit was te doen, dus na een half uur meteen door naar Christchurch. Al met al een goede reis gehad, maar wat een hoop eten in die vliegtuigen. Je valt van lunch in ontbijt en in het volgende vliegtuig direct weer ontbijt. Dat gaan we toch maar niet de hele vakantie doen.

Eenmaal aangekomen in Christchurch bleek onze bagage ook de aansluitingen te hebben overleefd, dit was niet bij alle Nederlanders goed gegaan. We konden gelukkig snel door naar ons hotel naast het vliegveld en goed kunnen slapen tot de volgende ochtend.

3 maart 2018

Fit om weer aan de dag te beginnen, jetleg weer snel voorbij dus campertje halen. Nou ja, campertje. Meer een grote personenauto met bed achterin. Maar prima om mee te rijden. Reservering klopt, ook dat blijkt niet bij iedereen goed te gaan. Tot zover zijn al onze voorbereidingen niet voor niets geweest.

De reis en de eerste indrukken.

De eerste dag onderweg van Christchurch naar Akaroa, een koloniaal stadje aan de kust aan ons aangeraden. Mooie route langs de kust en een mooi stadje. Terug richting Christchurch naar de Inland Scenic route, een mooi alternatief voor de drukkere hoofdroute naar het zuiden. Gereden tot Mount Hutt en daar overnacht. Auto is prima om te rijden (zelfs het links rijden) en om in te slapen.

De eerste indrukken zijn goed. Mooi en afwisselend, een groen land. Boeren hebben veel vee en uitgestrekte landerijen. Veel koeien en schapen die buiten grazen, het zijn grote kuddes.

Pinnen is wat lastiger. Bij supermarkten kun je wel met creditcard betalen, niet met een normale bankpas. Geld pinnen kost bij veel banken 3 dollar per keer. Voor Nieuw Zeelanders is het blijkbaar normaal om met de creditcard te betalen.

Op de kleine campings in niet overal WIFI te krijgen, dus dat maakt het bijhouden van dit reisblog wat lastiger.

4 maart 2018

De tweede dag een mooie route gereden richting Lake Tekapo. Onderweg het oudste kerkje (Union Church) uit 1872 bezocht. Een Amerika-gek daarnaast (zijn we nou in Nieuw Zeeland of in Amerika?) compleet met Elvis muziek. Door naar Lake Pukaki en Mount Cook. De hoogste toppen van Oceanië zijn hier te vinden dus eens kijken of we morgen een mooie wandeltocht richting de gletsjers kunnen maken.

Voor nu weer genoeg geschreven, wordt vervolgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    4 maart 2018
    Gelukkig alles goed gegaan mooi zo geniet ervan liefs van ons
  2. Jacqueline:
    Gelukkig dat alles is gelukt. Mooie foto's Goed weer zo te zien. Groetjes Mama
  3. Tonnie - Jan van de Hulsbeek:
    5 maart 2018
    Geniet er van van jullie welverdiende vakantie mooie Fotos
    Groetjes Jan -Tonnie 🍺🍷