Walvissen

15 maart 2018 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

DSC_0366                     DSC_0310

Na vertrek uit Hokitika zijn we dwars door Nieuw Zeeland gereden naar de oostkust. Een prachtige rit door de bergen, 100 km/uur mag je hier op de wegen buiten de bebouwde kom maar dat halen we nergens. Een mooie camping gevonden een half uurtje voor Kaikoura. Daar hebben we ons kamp weer opgeslagen nadat we een aantal kilometers grindpad hebben gereden. De brug is niet meer stevig genoeg, dus dat moet dan maar door de rivier heen, zoals op de foto te zien is.

Woensdag 14 maart weer verder gereden naar Kaikoura. Eens kijken of we daar walvissen kunnen spotten. Op een snelle katamaran de oceaan op. De oceaan was niet heel rustig, dus er was een optie om vooraf pillen te kopen om niet zeeziek te worden. Toch maar niet gedaan, we nemen de gok. Het lijkt op de oceaan wel walvissenjacht. Verschillende boten hebben contact met elkaar en met vliegtuigjes en helicopters in de lucht. Maar uiteindelijk hebben we geluk. De walvis zit aan de geluiden door een speciaal apparaat te horen onder de boot. Volgens mij was de walvis toch langer dan onze boot, dus als dat maar goed komt. En ja hoor, de walvis komt boven om lucht te happen. De organisatie weet precies wanneer de walvis weer naar beneden gaat, dus we hebben de tijd om foto's te maken. Mooi om zo'n groot zoogdier in het wild te zien.

Aan het eind van de dag genoten van het eten in Kaikoura en het uitzicht over de oceaan.

Ons kamp weer in de omgeving van Kaikoura opgeslagen op een kleine camping aan een rivier. Zonder campingboekjes en een offline campingapp zijn de campings niet te vinden. De meest kleine weggetjes worden we ingestuurd. Maar uiteindelijk weer gevonden.

15 maart weer verder richting het Abel Tasman park om te wandelen, te kajakken en van de zon te genieten. Daarna gaat het weer verder naar het Noordereiland.Onderweg in Picton alvast de tickets voor de boot gekocht. Zondagochtend gaan we het Zuidereiland verlaten.

Het weer blijft ons goed gezind, veel zon en temperaturen van 20-25 graden.

Wordt vervolgd op het noordereiland!!

1. Eefje Bakker:
    15 maart 2018
    Ziet er allemaal heel gaaf uit Chris!!! Beetje jaloers hier haha. Geniet er van samen!
  2. Jeannette Broekhaus:
    15 maart 2018
    Echt leuk om jullie mooie reis te kunnen volgen zo. En de foto's te zien. Ik wens jullie nog een fijne reis toe met nog heel veel moois onderweg. Groetjes Jeannette
  3. Agnes de Koning:
    15 maart 2018
    Haha, grappig inderdaad die maximum snelheden. Hadden wij ook. Echt onveilig om te proberen dat maximum te halen. Het omgekeerde van hier in Nederland. Dan denk je, mag ik hier maar 30, 80 zou best kunnen.