De laatste dagen op het Zuidereiland

20 maart 2018 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Aangekomen op het Noordereiland

Nadat we de walvissen achter ons gelaten hebben zijn we donderdag 15 maart  richting Picton gereden. Aldaar maar eens geïnformeerd naar de overtocht naar het noordereiland. Aangezien we hier buiten het hoogseizoen zijn lijkt ons dat niet zo ingewikkeld. Maar dat valt toch tegen, dus maar goed dat we enkele dagen voordat we werkelijk over willen steken de tickets geregeld hebben. Zondagochtend om 8 uur moeten we inchecken, da's wel vroeg in de vakantie.

Maar eerst nog maar eens richting het Abel Tasmanpark, daar schijnt het ook mooi te zijn. En na een mooie autotocht een camping gevonden aan de kust met nog steeds mooi weer. Kaiteriteri ligt net onder het Abel Tasmanpark. De volgende dag een kajak gehuurd en langs 2 kleine eilanden gevaren die vlak voor de kust liggen. Mooi om de zeerobben in het water te zien duiken en rollen. Ogenschijnlijk totaal niet bang voor ons. Veel watervogels gezien, mooie natuur. Verder langs de kust het Abel Tasmanpark in en op één van de vele kleine strandjes langs de kust geluncht. Maar toen het laatste stuk terug. De blaren op onze handen gepeddeld om het laatste stuk tegen de wind in terug te komen. Nou ja, alleen Hetty had blaren op haar handen. In ieder geval goed geslapen deze nacht, na een hele dag op het water.

Aangezien de camping goed beviel nog maar een nacht hier gebleven, goed restaurant erbij met heerlijke mosselen.

De volgende dag een wandeling gemaakt naar de split apple rock. Eigenlijk beter te zien vanaf het water, maar nog een kajaktocht werd toch iets teveel van het goede.

's Middags de terugreis naar Picton. Gestopt in Havelock, bekend om zijn heerlijke groene mosselen. En dan komen we in het eettentje zomaar een Udense tegen, die natuurlijk direct aan ons hoorde dat we uit Noord Brabant komen. Hoe zou dat nou komen...... Iets met een zachte G??

In Picton aangekomen werd daar in de kroegen St. Patricks day gevierd. (Iets Iers, waarom dan in Nieuw Zeeland is ons een raadsel.), lijkt wel carnaval in het groen. Maar toch nog een plekje kunnen vinden op de camping en in de kroeg zodat we ons de volgende ochtend alweer vroeg bij de boot kunnen melden. En dit was dan ook de eerste keer in de vakantie dat we 's morgens weer het geluid van een wekker hoorde......

Inmiddels zijn we op het Noorder Eiland aangekomen. Cuba street in Wellington bezocht en de rest van de stad bekeken. Daarna verder om een volgende camping te zoeken en te bekijken hoe we verder gaan op het Noorder Eiland. En ja hoor, de Nederlanders kom je natuurlijk overal tegen. Een Nederlands museum met een Nederlandse windmolen en natuurlijk Nederlandse gerechten. Hagelslag, pindakaas en wat al nog meer.

Gisteren, 19 maart aangekomen in Whakapapa Village om daar te overnachten en te informeren naar de wandeltochten die hier zijn naar de vulkanen. Voor het eerst deze vakantie is het druk om ons heen. De hele camping zit vol, dus op zoek naar een andere camping. Die is snel gevonden, maar ook zo goed als vol.

Het grote verschil met het Zuidereiland is het aantal steden, dorpen en mensen. Er wonen hier meer mensen, dit is te merken aan de woonplaatsen die elkaar sneller opvolgen en waar het drukker is.

Vandaag een mooie wandeltocht gemaakt richting mont Tongariro. We hebben wel vaker in de bergen gelopen, maar niet met zoveel rookpluimen om ons heen. Overal uit deze bergen komt stoom, ruikend naar zwavel. Gelopen tot de Emerald lakes. Het laatste meer had een hele aparte groene kleur. Erg bijzonder, in 1995 is deze vulkaan nog uitgebarsten. Grote delen zijn eigendom van de Maori's die hier ook hun eigen heet waterbaden hebben.

Een mooie omgeving die we de komende dagen verder gaan verkennen. Nu zijn we aangekomen op een camping aan de Turangirivier. Kijken wat ons dat weer gaat brengen de komende dagen.

Wij genieten nog steeds volop.

1. Broekies:
    20 maart 2018
    Wauw wat mooi! Geniet ze nog maar lekker! Veel groentjes van de broekies
  2. Gerald en Wilma:
    20 maart 2018
    Mooi verslag. Geniet nog. Groeten uit Zeddam.
  3. Nancy:
    Geniet er van samen!!